onsdag, januari 16, 2008

Något att sticka mellan med?

Camilla har fått för sig att hon ska sticka en tröja och gått på stickcafé och haft sig, så jag blev lite nyfiken. En gång i tiden gick jag i syslöjden och jag vet att jag stickade något. Det var inte mer än knappt trettio år sedan. Hur svårt kan det vara?

Sagt och gjort. Camilla fick förbereda en stickning, och så har jag provat om jag fortfarande visste hur man gjorde. Och ja, faktiskt. Jag fick ihop något som ser ut som en stickning. Jag kan till och med alternera aviga och räta maskor (efter en repetitionskurs i aviga maskor) för att få till något slags mönster. Nu återstår bara den viktigaste frågan: vad ska jag ha en ungefär tre gånger fem centimeter stor stickad sak till?



Andra bloggar om: ,
Technorati Technorati tags: ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ha det till bokmärke i någon bok. Karin

Hans Persson sa...

Då behöver det nog bli lite större först.

neofob sa...

Världens första stickade frimärke?

Anonym sa...

Du måste först repetera hur - och sedan maska av.
Då har du ett litet täcke till en pyttedocka eller mininalle, som föredrar att sova i en tändsticksask, Solstickan modell mindre, under den kalla årstiden.
Visst känner du nåt barn!
Barn vet detta.

Anonym sa...

Torka tårarna med vid läsning av sorgliga (eller bara riktigt usla?) böcker?