måndag, januari 07, 2008

Den skändlige Ballard

Apropå science fiction, om än kanske inte så nybörjarvänlig, recenserar hans bok Skändlighetsutställningen (liksom SvD gjorde i november). Ballard tillhör de där författarna som jag planerat att läsa länge men av någon anledning aldrig verkar komma fram till. Jag har visserligen läst ett par titlar av honom, men inte några av hans mest kända.

Jag har visserligen hans självbiografi Solens rike stående oläst, men den är nog inte så representativ för hans produktion. Primärt skulle jag vilja läsa den nu översatta The Atrocity Exhibition eller Crash.

Andra bloggar om: , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , ,

1 kommentar:

Svensson sa...

Om du fortfarande är intresserad av Ballard, så har jag recensioner av "Solens rike" plus lite annat av honom. På min blogg står de under etiketten "Ballard".