tisdag, februari 20, 2007

Redigeringen går framåt

Nu har jag läst igenom ungefär två tredjedelar av min NaNoWriMo-roman och gjort små röda markeringar i marginalerna nästan överallt. Det finns massor av ord som behöver bytas ut eftersom det inte är riktigt rätt eller för att det blivit upprepningar och så. Däremot måste jag faktiskt säga att jag hittills tycker att handlingen håller ihop förvånansvärt bra för att bara vara skriven rakt igenom utan att planeras i förväg. Vi får väl se vad mina betaläsare tycker sedan, som inte undermedvetet kan fylla igen luckorna med kunskaper om handlingen som de ännu inte läst sig fram till.

Andra bloggar om: , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läste rubriken tyckte jag det stod "Regeringen går framåt" och blev något konfunderad... /pappa

Hans Persson sa...

Ja, det verkar ju lite underligt. Det här är ju inte någon science fiction-roman. ;-)