fredag, februari 02, 2007

Gröngöling, men någon bok hade han inte

Jag brukar oftast tillbringa lunchrasten genom att dricka te och läsa några sidor, men idag stod solen som spön i backen när jag hade ätit färdigt så jag tog en promenad i Mjärdevi istället. När jag kom ut kändes det som om det var i slutet av mars eller så med skinande sol och snö som tinade bort överallt. När jag varit ute ett tag gick solen i moln, men det var fortfarande inte kallt eller så. Borta vid tennisplanerna i bortre änden av Mjärdevi träffade jag på en gröngöling som flaxade omkring mellan de små träden där, och strax efter det skrämde jag upp en hare som låg och tryckte mellan stenarna på bergsknallen precis i närheten där.

Nu när jag kommit in till mitt skrivbord igen så tittar solen fram igen. Bah!

Andra bloggar om: , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , ,

Inga kommentarer: