måndag, augusti 20, 2007

NaNoWriMo 2007

Med lite mer än två månader till den första november börjar det bli dags att fundera på årets NaNoWriMo. Förra året lyckades jag skriva en roman på en månad. Jag ska i alla fall försöka göra om det i år, men helst med lite mer planering i förväg än det blev förra året. Jag har långt kvar till att ha någon handling klar för mig, men jag har i alla fall några scener klara för mig.

Är det några andra av er som läser detta som tänker försöka i år?

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,

4 kommentarer:

Helena sa...

Jag skulle jättegärna vilja. Lite jobbigt är det förstås att jag redan börjat skriva på Roman 2. Har inte direkt någon idé för Roman 3 och det är ju såklart Roman 2 som jag vill jobba med nu. Men jag får fundera lite och se om jag inte kan komma på en Roman 3 och lägga Roman 2 på is en stund...

Sara Ödmark sa...

Mon Dieu. Verkar väldigt ambitiöst.

Björn sa...

Jajamensan. I år ska jag ha ett synopsis har jag tänkt. Och jag tror dessutom att det blir en deckare. Kan Liza så... :) Nej, men allvarligt talat så har jag länge haft en idé till deckare så det skulle vara kul att se om jag kan skriva en roman som inte är fantastik.

Efwa - Medea sa...

Jo jag ska för första gången ge mig på att skriva 50000 ord på en månad. Ska försöka planera lite smått men det är svårt när man inte gjort ett så stort projekt tidigare. Men jag gillar att kasta mig ut i det okända och nu blir det alltså på det viset.
Ska bli jättekul att se vad alla andra gör.