fredag, augusti 31, 2007

Hur man blir rik väldigt långsamt

Som uppmärksamma läsare säkert redan noterat så finns det numer en annonsgrunka från Google i vänsterspalten. Jag tänkte att jag skulle se hur det fungerar.

Hittills har jag tjänat fantastiska $0.58. Å andra sidan är det för en enda person som klickat på en annons, så det känns som hyfsat bra utdelning per klick. Om jag läst rätt får man även något slags utdelning per tusen visade annonser. Man ska däremot tjäna in $100 innan man får någon utbetalning, så det lär dröja ett tag innan jag får några pengar.

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,

4 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Annonser i all ära, men just nu är de dåliga på att lista ut vad du skriver om. Annonser om andra bloggar kommer inte att rendera några klick från mig iallafall.

Helena sa...

Adblock förskonar mig faktiskt från detta. Förträfflig addon i mitt tycke... :)

Hans Persson sa...

Anton: Jag misstänker att det tar ett tag innan den listar ut vad jag brukar skriva om.

Helena: Det tog ett par dagar innan jag insåg att det var för att jag körde AdBlock som jag inte såg några annonser själv. Jag trodde att det var någon verifieringsprocess som jag inte gjort klart först.

Peter Ljungkvist sa...

Själv har jag redan tjänat $3,38 så snart kan jag dra mig tillbaka och leva på räntorna.....=)