måndag, februari 04, 2008

Mord.net - dödad av reklamen?

Jag bläddrade lite i Svensk Bokhandels höstnummer där jag hittade en helsidesannons för Mord.net, en deckare av Dan Buthler och Dag Öhrlund. Den presenteras med en egen helsida först i B. Wahlströms/ICA-förlagets avdelning. De verkar ha tänkt sig att slå på stora trumman för boken: i annonsen finns en ruta med texten "Stor medielansering, pressläpp, seminarium, annonsering och mycket mer för mord.net!".

Jag vet att jag såg boken på Bokmässan, men förutom det kan jag inte påminna mig att jag sett någonting av den alls. Det gjorde mig lite nyfiken, så jag tittade lite i bloggosfären och det verkar ha varit så gott som totalt tyst om boken. En enda person har taggat ett inlägg om den, men bara för att konstatera att han fått den i julklapp. Jag tror inte heller att jag sett någonting om den i dagspressen. Det kanske har skrivits massor om den, men uppenbarligen ingenstans där jag läser.

Det vore intressant att veta hur stor den här reklamkampanjen verkligen varit jämfört med någon annan bok av en nykomling. Jag kan tyvärr inte kolla hur stor annonsen för Johan Theorins Skumtimmen var eftersom den bör ha varit i numret före av Svensk Bokhandel (som jag inte har), men den boken har det skrivits om ungefär överallt.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , , , , , ,

1 kommentar:

M sa...

Precis lyssnat klart på den, var lite nyfiken på vad andra tycket om den och googlade den därför.. Hittade precis solm du säger, inte mycke..

Måste dock tycka att det var en mycke bra bok! så det är synd om alla missat den..