torsdag, februari 14, 2008

Missa inte årets litteraturevenemang!

Den 8-9 mars åker jag på bokhoras bokkollo och läser och pratar om böcker en helg. Listan på länkar till bloggar av dem som ska med finns här.

På sätt och vis kanske man kan se det som en generalrepetition inför kongressäsongen som börjar kring midsommar och i år är ovanligt välmatad.

13-15 juni är jag med och arrangerar Swecon 2008: ConFuse i Linköping. Hedersgäster är de brittiska sf-författarna Cory Doctorow och Adam Roberts. Nytt för i år är att vi kommer att hålla till mitt i Linköping på Nationernas Hus. Lite längre för mig att åka, men förhoppningsvis en bättre lokal (även om Herrgår'n också varit bra).

1-3 augusti är det Stocon 08 i Stockholm med Diane Duane som hedersgäst.

31 oktober-2 november är det Kontext i Uppsala med Jon Courtenay Grimwood som hedersgäst.

För den som inte inser det av författarnamnen så är detta allså kongresser som primärt handlar om science fiction och fantasy. Ingen av kongresserna har publicerat något program än, men man kan lugnt utgå från att det kommer att vara välmatat och i huvudsak inriktat på det skrivna ordet. Stocon planerar att ha ett filmprogram. Mig veterligen kommer de andra två kongresserna inte att ha det utan att koncentrera sig på att prata om böcker och med författare, umgås och ha trevligt i största allmänhet.

Andra bloggar om: , , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , , ,
intressant.se

Inga kommentarer: