måndag, februari 04, 2008

Mest lästa recensioner under 2007

Det här är en lista på vilka av mina bokrecensioner som lästes flest gånger under 2007. Det är naturligtvis osjysst mot de böcker jag recenserade sent på året, men i alla fall.

478 Stephen King: Cell
473 Stieg Larsson: Flickan som lekte med elden
431 Stieg Larsson: Luftslottet som sprängdes
395 Johan Theorin: Skumtimmen
348 Camilla Läckberg: Tyskungen
326 Liza Marklund: Livstid
305 Magdalena Graaf: Det ska bli ett sant nöje att döda dig
285 Mustafa Can: Tätt intill dagarna
262 Susanna Alakoski: Svinalängorna
242 Camilla Läckberg: Olycksfågeln

Med undantag för Cell tycker jag att det ser ut att stämma rätt bra med vilka böcker som legat i topp på försäljningslistorna.

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,

4 kommentarer:

Peter Ljungkvist sa...

Tycker ändå det är kul att det var Kings bok som tog första platsen, en bra bok eller en bra recension är kanske frågan...=)

Anonym sa...

"Du är vad du läser" är namnet på din blogg. Helt sant. Och efter att ha kollat igenom din blogg kan jag konstatera: du har sällsynt usel litteratursmak och skriver illa. Vad drar du för slutsatser av detta?

Hans Persson sa...

Att vi inte har samma åsikter om böcker, tycks det. Jag misstänker att du tillhör de människor som aldrig skulle få för sig att säga positiva saker om en bok om den säljer för bra. Jag lider inte av sådana problem.

Som tur är så är det ingen som tvingar dig att läsa vare sig samma böcker som jag eller min blogg, så problemet torde vara litet.

Tandem sa...

"Sven" är säkert konsult, dvs en som tror sig veta allt bättre än andra men inte kan göra något själv.