torsdag, mars 26, 2009

Watchmen-filmen

Nu har jag sett Watchmen-filmen. Jag har läst serien tidigare, men det var rätt länge sedan. Jag tror dock att jag hade en del nytta av det för att hänga med i handlingen. Överföringen från seriemediet tycker jag fungerade riktigt bra. Skådespelarna såg ut som jag minns dem från serien, och det känns som om man hållit sig väldigt nära serien även i scenografin. En del saker ur serien är bortklippt, men det som är med känns troget.

Jag har förstått av kommentarer jag sett på nätet om filmen att man ändrat i slutet. Det irriterar mig att jag inte kan komma på hur det var i serien så att jag kan komma på vad det är som ändrat sig, och jag äger inte seriealbumet så jag kan inte kolla.

Hur som helst, en riktigt bra film! Trots att den är 2:45 lång tyckte jag inte att den kändes lång.



Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,
intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

I original är det inte doktor Manhattan som får skulden för attackerna, säger min pålästa dotter. Det är väl mer som är annnorlunda också kanske, men jag har också hunnit glömma på 15 år. Kitty Genovese-referensen är borta också.