tisdag, mars 24, 2009

Bokprogram på spelkonventet Gothcon

Under påskhelgen går spelkonventet Gothcon av stapeln i Göteborg. Jag kommer att vara där och spela spel, men jag ska också prova något nytt. Jag kommer att arrangera ett litet bokprogram, insmuget bland alla spel. De flesta spelnördar jag träffat på har även läst en massa böcker, så jag hoppas att det ska slå väl ut. Så här ser programmet ut:

Fredag 14:00-15:00
Science fiction och fantasy har skrivits i snart 100 år, och det finns vid det här laget en hel del böcker som kallas klassiker. Men håller de fortfarande? Vi hissar och dissar några av genrens klassiker.


Fredag 20:00-21:00
Intervju med Andreas Roman.


Lördag 14:00-15:00
Diskussion om skrivande med Andreas Roman, Christina Brönnestam och Henrik Örnebring.


Lördag 20:00-21:00
Vad bör man läsa av den sf och fantasy som kommer ut nu för att inte missa några guldkorn? En översikt över senare tiders sf och fantasy.


Välkommen!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Be Alcocon om en liten bunt flyers att ha och dela ut? Medlemskap för folk under tjugosex kostar ju bara en femtiolapp, så man borde kunna hitta några intresserade personer när man ändå är i Göteborg.

//JJ

Hans Persson sa...

Ska fixas!

Hans Persson sa...

Här finns Alcocon, för övrigt.

Anonym sa...

åh, vad intressant det låter! finns det möjlighet att lyssna även om man inte är med på konventet? är bibliotekarie här i göteborg och ska uppdatera våra SF och fantasyhyllor, låter ju som att det är dina bokprat jag behöver, läser inte så mycket av de genrerna själv så det är svårt att hitta guldkornen.

Hans Persson sa...

Spelkonvent brukar tycka att det är OK att intresserade kommer förbi och tittar in för att se vad man sysslar med utan att betala så länge man inte spelar något själv. Kom du förbi och titta en stund!

Boktradition sa...

Jag som redan köpt tågbiljetterna hem över påsk, efter att ha övertalat mig själv att jag klarar mig utan gothcon i år. Tur det annars hade jag stannar kvar och vad hade familjen fått för glädje av det, låter som verkligt intressanta föreläsningar! Synd att jag missar dem bara

Anonym sa...

Ida, Emma: om man är intresserad av science fiction och fantasy så kommer Alcocon i Göteborg, som Hans länkar till ovan, att ha betydligt mer av den varan än Gothcon. Bevaka sidan: de borde släppa någon form av preliminärt program i om en inte allt för avlägsen framtid.

//JJ