tisdag, mars 31, 2009

Bokbyte med bokhora

I kväll har jag varit på bokbyte med bokhora. Jag tror att det var femton personer där totalt som hade tagit med sig böcker de ville byta bort. Var och en fick en lapp med ett nummer, och sedan var det bara att plocka varsin bok i nummerordning tills alla var nöjda.

Efter det gick rätt många av oss vidare till en närbelägen pubb [*] för en öl eller ett glas vin och diskussioner om böcker. Mycket trevligt!

Mina nya böcker:
Douglas Coupland: Jpod
Miranda Beverly-Whittemore: Fotografens flicka
Nick Hornby: Om en pojke
Richard Dawkins: Illusionen om gud
Johanna Thydell: Det fattas en tärning



Fler foton på Facebook


[*] Min personliga stavningsreform säger att det här ordet bör stavas så i analogi med exempelvis webb, men i just det här fallet är jag inte övertygad om ifall det verkligen är rätt och vackert.

Andra bloggar om: , ,
Technorati Technorati tags: , ,

5 kommentarer:

Maria sa...

"Det fattas en tärning" tycker jag om. :)

Ricky sa...

Illusionen om Gud ska jag inhandla en vacker dag! Synd bara att man är dålig på att ta sig tid till att läsa böcker..

Morrica sa...

Det finns alltså fler än jag som ägnar sig åt denna lowtech fildelningsteknik. Jag undrar hur de kommer att försöka komma åt det?

Jim sa...

Givetvis "pubb" i enhetlighet med andra moderna språkonsekvenser.
Jag har också tagit "j"-reformen till mitt hjärta och använder nu konsekvent stavningar som "lajv", "mejl", "rejv" och drar det även till äldre ord som inte utsatts för detta tidigare och applicerar det per automatik på nya inlånade ord.
Sedan måste jag också få be dej att hjälpa mig i kampen för att etablera "internät" och "internätet" på svenska, om du redan inte är en vän av saken.

Hans Persson sa...

Jag brukar nöja mig med "nätet".