måndag, mars 02, 2009

Etiopisk mat och transylvansk greve

Större delen av den här veckan ska jag hålla kurs i Stockholm, vilket gör att jag tillbringar min tid på ett hotellrum och äter på restaurang. I kväll brev det (tack för tipset, Linus!) en special från den etiopiska restaurangen Abyssinia, komplett med etiopisk (och god) öl. Maten består av diverse grytor och röror serverade på en stor bit av ett slags tunt, segt bröd men utan bestick. Man äter med fingrarna och brödet. Det gick förvånansvärt bra att få i sig maten utan att slabba ner sig alldeles.

På vägen tillbaka till hotellet (som egentligen bara är 200 meter) så tog jag en omväg till Barista och köpte en chai latte som jag nu ska inta medan jag läser Dracula.

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, önskar att det fanns en etiopisk restaurang i Malmö! Injera heter brödet, visst är det gott!?

Anonym sa...

Där ser man. Jag är glad att du hade ett trevligare besök på Abyssinia än vad jag hade i somras. Få se nu, skrev om det... *går och ser efter* ...här: http://ekferjan.wordpress.com/2008/07/31/nar-man-staller-kraven-alltfor-hogt/

Hoppas att du får en fortsatt trevlig vecka i Hufvudstaden! :)

Rikard sa...

Nyss dratt igenom Dracula,dock på talbok... riktigt grym..