måndag, augusti 25, 2008

Tittar på TV

Jag sitter och läser i boken TXTR som samlar Thåströms texter till alla låtar av Ebba Grön, Imperiet och Thåströms egna olika projekt. Jag fastnar vid låten "Tittar på TV" som skulle kunna vara en kommentar till läget i dag, lika väl som till 1981 när den skrevs.
Men från Peking hörs det inget
men från Peking hörs det inget
men från Peking hörs det inget
Ingenting

Jag tittar på TV
Jag tittar på TV
Jag tittar på TV
Jag tittar på TV

Jag ser sönderskjutna bönder
å jag ser städer som gått sönder
Jag tittar på hur världen faller isär
å jag tittar på en showbizdokumentär

Å från Peking hörs det inget...


Från Peking hörs inget av demokratirörelsen.
Från Peking hörs inget om mänskliga rättigheter.
Från Peking hörs inga krav från IOK.
Dom talar om fred, dom talar om fred
ger order om mord
Alla dessa tomma ord


Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , , , , , , ,
intressant.se

Inga kommentarer: