tisdag, augusti 05, 2008

Oväntat möte

Camilla och jag gick en sväng i vår närmsta skog för att se om vi kunde hitta några kantareller. Det var på det hela dåligt med svamp (även om Camilla till slut hittade en handfull småkantareller (som fick stå kvar) så att vi i alla fall hittade något), men däremot mötte vi en älg. Jag trodde först att det var någon som var ute och plockade bär eller så vi hörde, men när ljuden i skogen kom lite närmare såg vi att det var något större (som kanske för den delen letade efter bär).

Älgen verkade inte intresserad av att bekanta sig närmare med oss utan klev iväg på ungefär tio meters avstånd. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, och även om jag hade haft det vet jag inte om jag hade hunnit få till något kort (och för den delen var det träd mellan oss och älgen).

Andra bloggar om: ,
Technorati Technorati tags: ,

1 kommentar:

Lotten Bergman sa...

När jag var 16 år skulle jag släpa mig runt en milsslinga. (Basketspelare springer inte om de inte måste.) Det gick på 39 minuter eftersom jag efter ungefär halva sträckan stod öga mot öga med en älg.

Därför kan jag skryta med att jag är en (rädd) sprinter. (Och passar på att göra det så ofta som möjligt.)