fredag, november 09, 2007

Reseskrivande

Nu är jag hemma igen efter en två dagars jobbresa till London. Den mesta tiden där som jag inte faktiskt jobbade tillbringade jag med att åka tåg eller tunnelbana. Tyvärr var det rätt gott om byten och det fanns inga eluttag, så det var inte så lätt att skriva. Dagen innan jag åkte hade jag dessutom en massa förberedelser för resan jag var tvungen att göra, så min totala romanproduktion under tisdagen bestod av 48 ord (jag vägrade att ge upp helt utan att skriva). Jag har skrivit en del under kvällarna, men klart under de 1667 ord om dagen som behövs för att hinna fram i tid.

Under hemresan gick det lite bättre att skriva. Först satt jag två timmar på ett Ryanairplan och knappade, och sedan hade jag tur och fick använda flygbussens enda eluttag så att jag kunde fortsätta även under den resan. Tack vare denna spurt under hemresan har jag hittills producerat nästan 3000 ord idag, och ligger nu nästan exakt enligt plan.

Just nu har jag några poliser som springer runt och letar efter en mördare de inte sett, och som inte lämnat något lik efter sig. Dessutom har jag en tilltänkt mördare och ett tilltänkt offer, men jag vet inte hur det hela ska gå till. Jag skriver vidare, så får jag nog reda på det.

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,
intressant.se

Inga kommentarer: