söndag, november 11, 2007

Färdigskrivet för i dag

I går blev det väldigt lite skrivet på romanen, men i dag har jag nästan skrivit ikapp det igen. Jag ligger lite över 100 ord efter planen, men det är knappt mer än ett avrundningsfel.

När jag började skriva i dag visste jag ungefär vad jag ville åstakomma även om jag inte hade klart för mig exakt på vilket sätt det skulle ske. Nu har jag skrivit den scenen som jag planerade. Den drog dock iväg med mig lite, och en händelse som jag inte alls hade planerat tillkom. Den i sin tur gör att jag har börjat fundera på om det verkligen är den person jag tror som är (kommer att bli) mördaren eller om det är någon helt annat, av andra orsaker.

Allt är med andra ord som det brukar vara när jag är halvvägs genom en deckare. Ibland tror jag att en person är skyldig, ibland en annan. Skillnaden mot de flesta andra gånger är att det är jag skriver den här deckaren.

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,
intressant.se

2 kommentarer:

Martin sa...

"Ibland tror jag att en person är skyldig, ibland en annan."

Haha, vad kul!

Anton Ymer (pseudo) sa...

Det verkar spännande.

Kan man beställa din första NaNoWriMo för läsning?