söndag, juni 24, 2007

Gamla vänner på besök

I dag hade vi besök av gamla vänner som jag inte träffat på länge: Pär, Karen och Jeremiah. Pär är antagligen den person jag känt längst och fortfarande har kontakt med, även om vi inte ses ofta. Det beror på att han sedan länge bor i USA och inte i det för mig mycket mer lättillgängliga Ljungsbro. Vi träffades ursprungligen i mitten av 1980-talet (jag vet inte exakt när) genom att byta Commodore 64-spel. Ett tiotal år senare jobbade vi något år tillsammans på IFS innan han flyttade till USA för att gifta sig med Karen.

Karen är också en av mina äldsta kontakter, men på ett annat sätt: hennes var en av de allra första bloggar jag läste innan jag ens hade hört ordet "blogg" (även om endast fragment av den ursprungliga bloggen finns kvar på nätet idag). Jag tror att hon också var den första person jag träffade som faktiskt skrev på en roman. Författare är inte något särskilt slags människor, utan precis som du och jag. Tack för den insikten!

Jag hoppas att det inte tar lika lång tid innan vi ses nästa gång!


Pär och Jeremiah provar vår studsmatta.



Karen hittar något intressant i min hylla med böcker om science fiction.

Inga kommentarer: