lördag, juni 30, 2007

Kvartalsrapport 2, 2007

Halva året har gått, så det är dags för en ny kvartalsrapport. Under första kvartalet läste jag 46 böcker. Det här kvartalet har tempot varit lägre, och jag har avslutat 29 böcker:

47: Andreas Marklund: Skördedrottningen
48: Joe Hill: Heart-Shaped Box
49: Kerstin Engman: Moa Martinson: Orden och kärleken, en biografi
50: Anne Frank: Berättelser (Verhalen rondom het achterhuis)
51: Arnaldur Indriðason: Änglarösten
52: Johan Theorin: Skumtimmen
53: Jonas Gardell: Ett UFO gör entré
54: Camilla Läckberg: Olycksfågeln
55: Karin Fossum: Natt till den fjärde november
56: Kazuo Ishiguro: Never let me go
57: Saul Bellow: Offret
58: Steven D. Levitt & Stephen J. Dubner: Freakonomics
59: Arne Dahl: Upp till toppen av berget
60: Gosho Aoyama: Mästerdetektiven Conan 27
61: Camilla Läckberg: Tyskungen
62: Charles Stross: Accelerando
63: Åsa Larsson: Svart stig
64: Chris Anderson: Long Tail
65: Anna Jansson: Pojke försvunnen
66: Magdalena Graaf: Det ska bli ett sant nöje att döda dig
67: Joyce Carol Oates (som Lauren Kelly): Jag ska skydda dig från allt
68: Kaoru Mori: Shirley
69: Stieg Larsson: Luftslottet som sprängdes
70: Gosho Aoyama: Mästerdetektiven Conan 28
71: Ursula K. Le Guin: The Eye of the Heron
72: Karin Alvtegen: Saknad
73: Gainax: Tårar (Neon Genesis Evangelion 10)
74: Kenneth J. Harvey: Staden som slutade andas
75: Mons Kallentoft: Midvinterblod

Om jag ska försöka genreuppdela böckerna så blir det
12 deckare
4 facklitteratur
4 serier
3 skräck
3 mainstream
3 science fiction

Mesta sträckläsning:
Stieg Larsson: Luftslottet som sprängdes

Största överraskning:
Magdalena Graaf: Det ska bli ett sant nöje att döda dig

Tyngsta skaffa-fler-böcker-snart:
Jonas Gardell: Ett UFO gör entré

Bästa debutant:
Andreas Marklund: Skördedrottningen

Andra bloggar om: , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , ,

4 kommentarer:

Martin sa...

Läste slarvigt, fick för mig att du kallade Andreas Marklund "Bästa mutant".

(Ordverifiering: "fubbtjov".)

Martin sa...

Imorrn drar vi till Grövelsjön. Jag skall leta reda på din geogömma, finfördela den och dess innehåll samt sprida resterna över en yta på fem kvadratkilometer.

Bokidioten sa...

imponerande lista! Planerar du vad du ska läsa, eller vad är det som avgör vad nsäta bok ska bli?

Hans Persson sa...

Jag har inte någon långtidsplan. Det händer att jag tänker att jag ska läsa först den sedan den och sedan den, men när jag väl läst ut den första är det mycket möjligt att jag ändrat mig och tar något annat än jag först tänkte.