måndag, juni 11, 2007

TV-konkurrens, fast antagligen inte i alla fall

Nu ska Boxer få konkurrens på att sända i det digitala marknätet. Det är nog bra, och det är dessutom glädjande att se att man från statens sida varit oväntat smart och kommer att kräva att alla operatörer ska samarbeta om den tekniska lösningen så att konsumenterna slipper skaffa mer än en digitalbox (det är illa nog att vi tvingades skaffa digitalbox alls, med sämre TV-prestanda som enda märkbara effekt).

Tyvärr verkar det bara talas om kanalpaket, så jag misstänker att det enda som händer med "valfriheten" blir att man kan köpa samma paket som Boxer idag erbjuder från en handfull olika leverantörer. Jag är inte intresserad av att köpa 30 nya kanaler. Jag skulle möjligen kunna tänka mig att köpa ett par enstaka kanaler till, men jag är inte intresserad av att vara tvungen att betala för en massa kanaler på köpet.

Andra bloggar om: , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , ,

Inga kommentarer: