tisdag, juni 26, 2007

Mest bokrecensioner i pressen

Tidningen Svensk Bokhandel har gått igenom hur många bokrecensioner några svenska dagstidningar publicerat under våren. Tyvärr får man inte reda på i nätartikeln exakt vad "under våren" betyder, men ställningen blev i alla fall denna:

60 Svenska Dagbladet
55 Dagens Nyheter
54 Göteborgs-Posten
42 Expressen
32 Aftonbladet
30 Sundsvalls Tidning

De får dock alla se sig slagna av den här bloggen, för jag har publicerat 75 recensioner i år!

Andra bloggar om: , ,
Technorati Technorati tags: , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den perioden är nog rätt begränsad, för jag får fler recensioner både från DN och SvD i min RSS-läsare än jag får härifrån, är jag rädd.

//JJ

Hans Persson sa...

Jo, det är väl två eller max tre månader det handlar om. Men eftersom det inte angavs i SvDs referat tyckte jag att jag kunde passa på att skryta lite.

Anonym sa...

Det står inte i originalartikeln heller hur långt tidsspann det är. Men genomgången gäller bara skönlitteratur, tidningarna har ju rätt mycket faktarecensioner också.

Martin sa...

Att du inte skäms för att konkurrera ut de välutbildade och omdömesgilla litteraturvetarna på kulturredaktionerna med dina provinsiella rapanden! (-;

(Jag fick just verifikationsordet "yofismi".)