söndag, mars 18, 2007

Sex underligheter

Helena har utmanat mig, så då är det väl min tur...

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mera information.

1. Jag har väldigt svårt för att inte läsa ut böcker som jag väl har börjat på. Det leder till att jag har en väldig massa böcker liggande med bokmärken i som jag inte riktigt vill erkänna att jag tröttnat på, men som jag samtidigt inte läst i på länge.

2. Jag kan inte simma. Eller i alla fall nästan inte. Jag har simmat 100 meter en gång, och det är vad jag vet med god marginal den längsta sträcka jag simmat.

3. Jag är höjdrädd. Fast bara ibland. Jag har aldrig haft några problem med att flyga. Jag gillar däremot inte balkonger över andra våningen, utsiktstorn eller liknande. Förvånande nog har jag inga problem med klättring.

4. Jag har en kaktus på skrivbordet som är äldre än vad jag är. Jag har ärvt den från farmor som hade den så länge jag kan minnas. Det är möjligt att det rent av är samma kaktus som finns på gamla kort där min pappa är 5-6 år.

5. Jag har skrivit en roman och en handfull noveller (varav en finns i bokform), men jag har fortfarande mer opublicerat skönlitterärt material skrivet av farfar än av mig själv.

6. Mitt ena lillfinger är lite kortare än det andra efter att jag klättrade på en byrå när jag var ett par år gammal.

Nu skulle jag vilja höra vad Åka, Nea, Apel, Martin, Magnus och Maria har för konstigheter att berätta om sig själva.

Andra bloggar om: ,
Technorati Technorati tags: ,

2 kommentarer:

Helena sa...

Kul! Särskilt tufft med kaktusen. Jag hade en kaktus som började bli både gammal och monstruös, men den ruttnade till sist. Det var tragiskt. Jag hade velat kunna ge den till mitt barnbarn. :)

neofob sa...

Det är att man är en sån där vanlig kille helt utan underligheter. :-D