tisdag, mars 13, 2007

Mer jonglering

Nu har jag varit på ett jongleringsmöte som regelbundet hålls på Universitetet (i en korridor som har högt i tak) och fått prova på att jonglera med käglor. Att säga att jag verkligen jonglerade med dem är kanske lite mycket sagt, men efter att ha envisats ett tag tror jag att jag lyckades få till fem kast en gång. Det ledde också till att jag köpt tre begagnade käglor att träna vidare med. Jag kommer att ha gott om blånaglar ett tag framöver, misstänker jag...

Andra bloggar om:
Technorati Technorati tags:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli intressant att läsa om hur kägeljonglerandet framskrider! Själv har jag bara testat bollar, men min kusin har ägnat sig åt att jonglera med både käglor, facklor och knivar. Fackeljonglering i vintermörker är mycket effektfullt.

neofob sa...

Filma!
Filma!
Filma!

Hans Persson sa...

neofob: Det kan väl tänkas komma en film någon gång framöver, men jag tänker vänta tills jag kommer längre än till att kasta upp tre käglor och med lite tur fånga två av dem igen, för det är ungefär där jag är just nu.

Jag måste se till att träna mer, men käglor kräver mer plats än bollar (och är hårdare), så jag vill inte vara inne (åtminstone inte här hemma). Än så länge blir det mörkt rätt tidigt, så om jag ska träna ute måste jag hinna med det precis när jag kommer hem från jobbet. Och de senaste dagarna har det dessutom blåst en massa. Det är svårt nog som det är utan stormbyar...