lördag, december 06, 2008

Har du koll på dina rysarplatser?

I en rysare är miljön ofta en väsentlig ingrediens. För att känna den rätta krypande skräcken hjälper det att man får en tydlig bild av ödsliga hedar, spöktäta kråkslott eller vad det nu handlar om.

SvD har en kort frågesport där man ska pricka in vilken plats tio rysare utspelar sig. Jag lyckades pricka in nio av tio. Intressant nog svarade jag rätt på två som jag inte läst men missade en av dem jag läst. Hur många klarar du?

Andra bloggar om: , ,
Technorati Technorati tags: , ,
intressant.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men litet tur blev det 9 st. /Pappa

Magister sa...

Yaay! 10 av 10 (fast jag gissade på Strugatskij-frågan).

Yrs
Martin Andersson

Arina sa...

10 av tio, och jag har inte läst någon av böckerna.

Anonym sa...

Å ena sidan! Är det bara fullpoängare som räknas? Då vågar jag inte tala om mitt resultat.

Å andra sidan! Om jag vågar tala om mitt resultat, kanske andra icke-fullpoängare också törs komma till tals.

Jag klarade 5 - men de kunde jag andra sidan. De jag gissade på blev fel.

Anonym sa...

Å tredje sidan kan jag säga att jag klarade alla tio. Vem kan kolla mig? =D

neofob sa...

6/10