lördag, september 27, 2008

Bokmässan 2008

I dag har jag besökt bokmässan. Som vanligt fanns det massor av montrar att titta på, kända författare överallt och gott om intervjuer och annat att lyssna på. Större delen gick jag runt och tittade och lyssnade på bitar av intervjuer. Jag sprang också på Mattias Fyhr i korridoren och hade en lång diskussion om skräcklitteratur, Lovecrafts äventyr på en kyrkogård och Mare Kandre med honom.

Jag köpte också ett antal nya böcker av nobelpristagare till min samling. I dag hittade jag böcker av

  • Rabindranath Tagore
  • Ivan Bunin
  • Giorgos Seferis
  • Michail Sholokhov
  • Nelly Sachs
  • Dario Fo
  • Gao Xingjian

Dessutom hittade jag Nobelpriset i litteratur, en kort bok om prisets historia. Den verkar vara en intressant genomgång om de olika principer som legat bakom utdelningarna av priset genom åren.


Nationalencyklopedins fyndiga tshirt.



Björn Hellberg vid boksigneringsbordet.



Mattias Fyhr pratar skräck men ser inte rädd ut för det.



Ann-Christin Gramming signerar sin bok om sitt köpstopp.



Johan Theorin blir intervjuad.



Horace Engdahl berättar om nobelprisets historia utan att avslöja årets vinnare.


Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckliga Du, jag kom aldrig iväg.
Mycket trevlig o intressant blogg.
Har just avslutat Håkan Nessers sista,den var mycket nessersk.
Allt gott
K.

Anonym sa...

"Jag sprang också på Mattias Fyhr i korridoren och hade en lång diskussion om skräcklitteratur, Lovecrafts äventyr på en kyrkogård och Mare Kandre med honom."

DET samtalet hade jag velat vara inblandad i! :)

Hans Persson sa...

Då skulle du sett till att vara på rätt ställe vid rätt tid. ;-)