måndag, mars 10, 2008

THHGttG fyller 30!

Jag missade att skriva om det på rätt dag, men vi har precis passerat trettioårsjubiléet av att The Hitch-Hiker's Guide to the Galaxy av Douglas Adams sändes första gången.

Jag vet faktiskt inte hur jag kom i kontant med THHGttG första gången. Jag läste bokversionen medan jag gick på gymnasiet och lyssnade även på radioserien som sändes om och om igen av Radio Ryd (studentradion i Linköping). Jag kommer inte säkert ihåg vilket som kom först, men jag skulle tippa på att det var böckerna.

Andra bloggar om: , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

En bokserie som jag läst ett oräkneligt antal gånger. Fullkomligen älskar den. Men är ochså barnsligt förtjust i Douglas Addams andra böcker.

Dags för en omläsning tror jag, om böckerna fortfarande är i ett skick som hänger ihop. Läste bokstavligt talat sönder min första omgång pocket.