måndag, mars 31, 2008

"I'm not dead yet!"

Trots indikationer på motsatsen är jag inte död, även om jag inte skrivit här på ett tag. Jag har inte ens lyckats läsa ut någon bok sedan sist.

Däremot har jag spelat en hel massa spel. För en vecka sedan var hela familjen i Göteborg där en del av oss tillbringade all vår tid på Gothcon och spelade spel medan andra gjorde stan. Camilla har skrivit lite om resan, men mest om icke-Gothcon-delarna av den.

På Gothcon spelade vi en massa kort- och brädspel. Förutom det tjatar barnen också om att de vill prova rollspel, så jag har beställt ett startpaket av det svenska rollspelet Eon. Jag har sedan förut en komplett uppsättning av första utgåvan av Advanced Dungeons & Dragons och en av Kult. Inget av dem känns som något som är lämpligt att använda för ett par nybörjare som är 11 och 14 år gamla, om än av helt olika skäl.

Andra bloggar om: , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , ,
intressant.se

1 kommentar:

Mårthen sa...

Spel har en tendens att inkräkta på lästid. Det krävs disciplin. Och det är svårt.