fredag, mars 07, 2008

Boken närmast mig...

... vill Anton Ymer att jag ska titta i.

1. Ryck närmaste bok i din omgivning
2. Öppna sidan 23 i boken
3. Leta upp femte meningen på den sidan
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner
5. Lägg gärna till bokens titel och författare

När grönsakerna var vägda och betalda flyttade säljarna över dem till hans röda shoppingväska (lök i botten, auberginer och tomater överst) och lade alltid dit en kvist koriander och en näve gröna pepparfrukter på köpet.


Arundhati Roy: De små tingens gud

Så låt se nu: vad läser ni andra?

Andra bloggar om: , ,
Technorati Technorati tags: , ,
intressant.se

8 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Trevligt! :o)

Maria sa...

Då har jag bloggat om min bok! :-)

Svante Kjellin sa...

The beat goes on here

Anonym sa...

Sagt och gjort!

Helena sa...

Lisey's story!

Anonym sa...

Ett mangacitat hos mig. :)

Anonym sa...

Jag gjorde det där för ett tag sedan. Om jag gör om det nu blir det:

'He looks kind of puny without the scissors, doesn't he?' said Jack as they all stared down at him.

neofob sa...

Jag skriver här istälet, bara för att vara dum eller nått.

"Detta fel uppstår om man försöker läsa eler skriva ett ord eller långord på en udda adress."

Gissa titel och författare.