torsdag, mars 20, 2008

Boknörd

Nu har jag gjort Boknördstestet och fått reda på att jag är 85% boknörd.

Några av frågorna hade lite underliga svarsalternativ, dock. Det största antalet olästa böcker man kunde säga sig ha liggande var 20. Jag har en hel vägg i arbetsrummet (uppskattningsvis ett dussin hyllmeter). Frågan hur många böcker jag skulle ta med mig för en vecka på stranden är också lite mysko, för jag skulle aldrig utsätta mig för en vecka på en strand.

Andra bloggar om: ,
Technorati Technorati tags: ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick ge upp att göra testet - när man skulle passa ihop böcker med städer och senare ljudklipp så kunde jag konstatera att jag inte kände igen en enda bok utöver Pelle Svanslös och en bok till, vilken det nu var.

Det verkar inte som att jag skulle komma att ranka högt på den där listan...

Anonym sa...

Näh, strandfrågan var lite skum.

/82 %

Anonym sa...

Jag har också mer än 20 olästa böcker hemma. Men inte kvalificeras jag till boknörd då?

Anonym sa...

Härligt, jag blev 55% :)

Anton Ymer (pseudo) sa...

Jag håller med, jag skulle inte utsätta mig för en vecka på stranden. En eftermiddag möjligen och då skulle det vara för att bada (sol och vatten). Jag skulle inte ta med mig någon bok alls. Däremot åker vi till Mellbystrand över sommaren och då tar jag med mig en fyra-fem böcker. När vi väl är där brukar jag köpa på mig ytterligare åtta-tio böcker vid besök i olika bokhandlar och pocketförande varuhus.

82%

Anonym sa...

Men jag tyckte testet var kul,även om man har sina funderingar om vissa saker. Och det är så jag tar det. En kul grej, helt utan vetenskaplig, helt säkerstäld statistisk grund.(nästan:D)

Det där med hur många olästa böcker man har - jag har massor - beror ju på varför man har dem olästa. För att man av någon obskyr anledning har fått en massa böcker fast man inte är intresserad? Eller för att man mer eller mindre maniskt samlar på sig böcker just i akt och mening att läsa dem - fast man inte hinner med i den takt man önskar?

Apropå strandgrejen, så tänkte jag på, att när jag åker till min väninna A nån helg ibland, så plockar jag med en 4-5 böcker. Och då är det ändå tänkt att vi ska UMGÅS! Sedan är det olika huruvuda de blir lästa. Senaste gången hade jag lyckats plocka med mig helt fel böcker, blev panisk en stund, men fann att jag även hade tagit med några DVD-filmer - så nätterna var räddade.

Det där med stranden - nej, inte jag heller, även om jag gärna sitter utomhus.

Och JO! Jag fick 87% Det är nog ganska så säkert rent statistiskt, trots att jag kanske blandade ihop några städer. =D