tisdag, oktober 31, 2006

Läst under oktober

Oktober blev visst en bra läsmånad. November kommer att bli sämre.

Böcker


  • Gunnar Müllern: Förste svensken i Japan
  • J. R. R. Tolkien: De två tornen
  • Anne Holt: Död joker
  • Alberg Labarre: Bokens historia
  • Joe Haldeman: The Hemingway Hoax
  • Maths Claesson & Kristoffer Leandoer: Onsdagslegender
  • K. G. Johansson: Glastornen
  • J. R. R. Tolkien: Konungens återkomst
  • Terry Pratchett: Wintersmith
  • Tobias Landström: Helgonens nådatid


Serier


  • Hisaho Kujiradou, Courtney Love & D. J. Milky: Princess Ai 3
  • W. I. T. C. H. 11
  • Kang Won Kim: I. N. V. U. 1
  • Rei Idumi & Tatsuya Hamazaki: .hack 1
  • Rei Idumi & Tatsuya Hamazaki: .hack 2
  • Rei Idumi & Tatsuya Hamazaki: .hack 3
  • Jim Toomey: Sigges lagun
  • CLAMP: Chobits 6


Sammanlagt alltså 18 böcker, varav 8 är serier. Hittills i år har jag då läst 139 böcker varav 82 är vanliga böcker och 57 är serier. Det ger 167 böcker på hela året om jag fortsätter i samma tempo. På sistone har jag dock ansträngt mig lite för att läsa klart böcker som legat halvlästa eftersom jag misstänker att det inte blir så mycket läst under november.

Andra bloggar om: , ,
Technorati Technorati tags: , ,

2 kommentarer:

Andrea sa...

Shit, har du inget sömnbehov eller långpendlar du? Sådär mycket har jag inte läst sedan jag var i värsta bokslukaråldern runt tolv-tretton - men då hade man ju liksom inga andra bekymmer. Diska, städa, jobba 8 timmar om dan etc etc...

Hans Persson sa...

Jag sover sådär en sju timmar per natt eller så. Min pendling består i en kvarts cykeltur (enkel resa).

Jag läser ofta lite på luncherna, och så blir det ett tag på kvällen. Kanske en timme om jag har tur. Ibland reser jag i jobbet, men det är inte mer än max en gång i månaden eller så, fast då kan det ju bli lite extra dödtid dels i form av restid, dels kvällar på hotell.