söndag, oktober 01, 2006

Google Reader har muterat

Jag har använt Google Reader för att hålla reda på alla bloggar, nyheter och annat jag läser på webben på ett väldigt smidigt sätt ett bra tag nu. Om en sida har ett RSS- eller Atom-flöde så kan jag använda Google Reader för att hålla reda på den, och det är mycket smidigare än att jag manuellt ska klicka mig dit med jämna mellanrum för att se om något ändrat sig.

Nyss när jag skulle lägga till ett flöde till på min lista upptäckte jag att man plötsligt designat om hela interfacet. Just nu känner jag mig rätt vilse, men efter att ha fått titta på det i några minuter och klicka runt lite så ser jag en del saker som jag gillar. Man kan se hur många olästa man har och från vilka flöden på ett enkelt sätt. Man kan se många nyheter på en gång utan att behöva klicka fram varje separat. Man kan markera en hel drös med inlägg som lästa på en gång. Allt detta är saker som jag saknat förut, så jag ska nog komma överens med det nya interfacet bara jag får bo in mig i det lite.

Andra bloggar om: , , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Google Reader, minsann. Själv är jag ett stort fan av Sage, extension till Firefox.

Hans Persson sa...

Att den bor inuti Firefox är väl iofs trevligt, men å andra sidan har jag rätt ofta nytta av att Google Reader håller reda på vad jag läst och inte läst på ett centralt ställe, eftersom jag regelbundet läser nyheter från åtminstone tre olika datorer.

Anonym sa...

Jo, det är klart en fördel. Om jag någon gång surfar från en annan dator kan jag sakna min Sage rätt mycket, men det är så sällan jag gör det.

Däremot kan jag inte alls rekommendera coComment som jag just nu använder för att spåra kommentarer på bloggar... alltså, den ska säga till om någon annan kommenterar vidare där jag har kommenterat. Får leta vidare efter en sån tjänst som fungerar bättre.

Hans Persson sa...

Jag sätter manuellt "mycomments"-taggar i del.icio.us på kommentarer jag skriver så har jag möjlighet att gå tillbaka till dem på ett rimligt enkelt sätt. Det är tyvärr inte alls så enkelt och smidigt som man skulle kunna önska sig. Jag tar gärna emot tips på bättre lösningar.