söndag, oktober 01, 2006

Läsning i september

Böcker


  • Åsa Schwarz: Stigma
  • J. R. R. Tolkien: Smith of Wootton Major & Farmer Giles of Ham
  • Marie Hermansson: Värddjuret
  • J. R. R. Tolkien: Ringens brödraskap
  • Alexander McCall Smith: Portugese Irregular Verbs
  • Ahrvid Engholm: Mord på månen
  • Alexander McCall Smith: The Finer Points of Sausage Dogs
  • Alexander McCall Smith: At the Villa of Reduced Circumstances
  • Jaroslav Seifert: Mozart i Prag
  • Terry Pratchett: Thud!


Serier


  • CLAMP: Chobits 5
  • CLAMP: Magic Knight Rayearth 1
  • Gainax: Moder (Neon Genesis Evangelion 8)


Sammanlagt alltså 13 böcker, varav 3 är serier. Hittills i år har jag då läst 121 böcker varav 72 är vanliga böcker och 49 är serier. Det ger 161 böcker på hela året om jag fortsätter i samma tempo.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att finna en bokräknare som jag. Du är snabb! Är 161 en vanlig årssumma för dig? Sedan 1988 har jag som mest läst 91 böcker per år. Medianen är 62.

Bloggandet har dragit ner mitt bokläsande märkbart. Men bokstäver som bokstäver.

Hans Persson sa...

Till att börja med ska det noteras att den här siffran inkluderar mangavolymer. Det brukar vara omkring 200 sidor i dem, men det går naturligtvis fortare att läsa än vanliga romaner.

Jag har brukat ligga på strax över 100 böcker på ett år under senare år. Alla uppgifter finns naturligtvis dokumenterade i tabeller och diagram, även om det tyvärr på grund av systemarbete inte går att nå den sidan i skrivande stund.