tisdag, september 13, 2005

Nästan, men inte helt, olikt mjölk

På mitt hotellrum finns ett te- och kaffekokningskit. Till det finns en vanlig trekant med mjölk. Det finns också ett smalt pappersrör som jag först trodde var socker men som det står "Creamer" på som också bör vara något slags mjölksubstitut. Om man läser på baksidan står det med små bokstäver "Coffee Whitener". Det är säkert bra att kaffet bli vitt, men det brukar inte vara den primära anledningen till att man har i mjölk. Någon innehållsförteckning som talar om vad det faktiskt är i paketet finns det inte ett spår av. Jag trodde inte att man fick sälja mat utan innehållsförteckning i Sverige. Fast det här kanske är så långt ifrån naturliga ingredienser att det inte klassas som mat...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kanske en stor och multinationell hotellkedja som inet bryr sig om sånt?

Hans Persson sa...

Onekligen. Det är ett Best Western-hotell.

Det är nästan så att jag blir lite sugen på att skicka ett anonymt tips till innehållsförteckningskontrollkommandostyrkan. >;-)

Anonym sa...

Hehe! Glöm inte att rigga stället med fotografer. Jag står som arbetskraft till förfogande och kan tänka mig att ställa upp ideelt om jag får tillräcklig förvarning så att jag hinner ta mig dit. :-)