torsdag, september 01, 2005

Mjärdevistafetten

Idag har jag sprungit Mjärdevistafetten. Vi var två lag från Ingate, och totalt var det över 100 lag.

Jag har inte klockat mig tidigare när jag sprungit mer än väldigt ungefärligt (normalt genom att summera längderna på låtarna jag hunnit lyssna på på vägen), så jag hade gissat att jag skulle ta mig runt de tre kilometrarna på omkring 20 minuter. När jag flåsade i mål trodde jag inte att det gått speciellt fort (han som sprang precis framför mig sprang lite för fort för mig, men det blir lätt att man hänger på och sedan inte orkar på slutet), men när jag kom tillbaka till laget fick jag reda på att jag tagit mig runt på 14:35.

Klart bättre än jag väntat mig, alltså, men vi var dock långt från toppstriden. När jag stod och väntade på att bli inväxlad (jag sprang den fjärde och sista rundan) så gick de första lagen i mål med en totaltid på omkring 42 minuter.

Inga kommentarer: