torsdag, januari 08, 2009

Si och så med skrivandet, och tips

För ett tag sedan skrev jag att jag skulle försöka skriva 200 ord om dagen istället för att vara med i NaNoWriMo 2008. Nu har jag summerat hur det gått hittills och det är väl inte direkt helt lyckat. Under de 98 dagar av 2008 som jag försökte detta fick jag ihop vad som gissningsvis är en halv novell, eller utslaget över tiden 40 ord om dagen.

Det är inte så mycket som jag hade tänkt, men det är i alla fall något. Jag ska försöka ha lite bättre diciplin under 2009. Under dagens fikarast skrev jag 244 ord, så det kräver inte speciellt mycket tid egentligen. Man måste bara se till att få det gjort.

Just det där, att se till att få det gjort är också en av de väsentliga punkterna i den lista med skrivartips som Cory Doctorow publicerade i sin senaste kolumn i Locus. Jag kan inte säga att jag följer alla hans tips, men jag tycker definitivt att de är tänkvärda.

Andra bloggar om: ,
Technorati Technorati tags: ,
intressant.se

1 kommentar:

Camilla sa...

Men fikarasten är väl till för att gå ifrån datorn?