torsdag, juli 26, 2007

Svalorna häckar inte längre

Akademiledamoten Lars Forssell har avlidit, 79 år gammal.

Jag vet att han var författare och poet, men de två saker jag först tänker på när jag hör hans namn är dels textraden "Dina bröst är som svalor som häckar" som han skrivit och dels det faktum att han var akademiledamot (stol 4, sedan 1971). Förutom den textraden får jag erkänna att jag inte kan säga något han skrivit.

Kvällens nyhetsprogram kommer naturligtvis att rapportera dödsfallet, men jag misstänker att de även kommer att ägna en del tid åt att spekulera om vem som kommer att få överta akademiens stol nummer 4. Personligen röstar jag på Jonas Gardell.

Andra bloggar om: , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är nog lite tidigt ute! tror pappa.

Hans Persson sa...

Äh, lite förnyelse vore bra för akademien.

neofob sa...

Jag röstar på mig! Jag är fenomenal på att sitta på en stol. Jag kan till och med göra det och skriva den här texten samtidigt!

Anonym sa...

''Din bröst är som...'' låter som något ur Höga visan. Det ger mig lite vibbar av antiken på något vis :-)