onsdag, juli 04, 2007

Ny leksak: HTC P3300!

Idag har jag fått en ny mobiltelefon som ersättning för min gamla sönderfallande SonyEricsson P900 (som inte var bra ens när den var ny). Den nya är en HTC P3300 och förväntas kunna det mesta: surfa (via GPRS eller WiFi, men tyvärr inte 3G), läsa epost, lyssna på radio, ta bilder, vara GPS, och så vidare. Och ringa, faktiskt. Jag har inte fått ordning på epostläsningen ordentligt än, men det kommer nog. Att surfa fungerar i teorin, men det verkar inte ovanligt att webbsajter gör saker som den lilla begränsade webbläsaren i telefonen inte begriper sig på. Jag lyckades exempelvis logga in på Blogger och skriva en text på telefonen, men det gick vare sig att spara den eller publicera den...

GPS-delen har jag inte provat än för den vill prata med en Windowsdator för att aktivera sig och någon sådan har jag inte till hands.

Andra bloggar om: , , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , , ,

3 kommentarer:

Magnus Runesson sa...

Det finns ett stort fel med den. Den kör Windows.

Martin sa...

Jag har en fickdator av samma märke, modell 9100 som släpptes hösten 2005. Mycket användbar med har kass kamera och ännu kassare wifi-antenn. Mycket frustrerande att kunna se exakt vilka wifi-nätverk som finns tillgängliga men inte kunna logga in på något av dem om man inte nästan sitter på routern.

Har din apparat inget tangentbord? Min har qwerty.

Hans Persson sa...

Nej, inget tangentbord. Däremot GPS (som jag inte har provat än), och det verkade som om det var antingen eller.