tisdag, april 14, 2009

Mycket på gång

Det har varit dåligt med utlästa böcker på ett tag. Det beror inte på att jag inte läser, men däremot har jag varit lite ofokuserad på sistone. Just nu läser jag åtminstone i dessa böcker:
Kristina Hård: Alba
Björn Lomborg: Cool it
Stephen King: Everything's Eventual
Bruce Sterling: The Caryatids
diverse noveller av M. R. James och Henry James
Alan Moore: Watchmen
Fritz Leiber: Conjure Wife
senaste Eskapix


Det kanske börjar bli dags att se till att bli färdig med något...

Andra bloggar om: ,
Technorati Technorati tags: ,
intressant.se

3 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Jag känner igen det där. Jag har en trave med fototidningar, språktidningen-ar, sista kapitlen i bokcirkelboken, Varg-boken jag vann av dig och ytterligare några fackböcker på gång.

För att inte tala om alla podradiosändningar som jag ligger back på. Jag skulle behöva en skottmånad inskjuten snart.

Hans Persson sa...

Podcastavsnitt och facktidskrifter har jag också ett otal liggande. Det kommer ju nya hela tiden!

Nikst sa...

Även jag känner igen mig. Har hela åtta böcker igång samtidigt, en del har jag visserligen inte läst på ett tag men de sitter där och undrar när jag kommer läsa klart dem. Hjälpte inte att man fick en trilogi av en vän med orden "dessa måste du läsa", så nu är jag inne på tredje och sista boken i denna trilogi. Man har en outtalad press på sig att läsa ut dem, för att kunna lämna tillbaka dem. Trilogin heter "Servants of Ark" och den skrevs 1987-88 av Jonathan Wylie (ett pseudonym för två författare, kommer inte ihåg deras riktiga namn). Helt okej faktiskt, men inte något direkt "groundbreaking".