onsdag, april 15, 2009

Gothcon 2009

Helgen som gick tillbringade jag i Göteborg med att spela spel på Gothcon 2009. Som ett experiment arrangerade jag också några bokprogrampunkter som ett underprogram till det stora Gothconprogrammet. Min erfarenhet är att många som spelar mycket spel även läser mycket böcker, så jag gissade att det skulle finnas intresse.

Jag gjorde ett program med fyra punkter, två på fredagen och två på lördagen. Tyvärr så blev det lite missförstånd i kommunikationen så bokprogrammet kom inte med i pappersprogrammet som skickas ut till deltagarna (eller tja, till de flesta deltagarna -- jag fick inget). Att det skulle finnas ett bokprogram stod med, men inte vad det innehöll eller när det var.

Jag skickade den informationen till Gothcon några veckor innan för att få med den på webben, men tyvärr hamnade även det mellan stolarna, så det uppdaterades inte förrän konventet redan var igång. I praktiken innebar det att jag var tvungen att se till att folk hittade fram till bokprogrammet själv. Jag tillverkade ett gäng lappar med information och tejpade upp lite här och där när jag kom till konventet (ungefär 11:30). Den första programpunkten var 14:00. Jag var inte speciellt optimistisk över hur många som skulle lyckas hitta dit, men till slut kom faktiskt ett tiotal personer till den första punkten trots den korta annonseringstiden. Det visade sig att det också blev den största publiken på någon punkt.

Sammanfattningsvis får man säga att det gärna hade fått komma fler personer och lyssna, men att det inte kom så många kan förklaras av att det inte var helt lätt att få reda på att bokprogrammet ens fanns. Trots det tycker jag att diskussionerna som uppstod på programpunkterna var intressanta, och alla som var på plats verkade nöjda.

Förutom bokprogrammet spelade jag naturligtvis diverse spel. De jag tyckte bäst om var Ricochet Robots och Rumis. Jag inhandlade också Historiska scenarion till Settlers (både låda ett och två) på auktionen.

Jag har laddat upp bilder från Gothcon på Facebook.

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,
intressant.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Läs psykopatens blogg!

http://nimrodofobi.blogspot.com/

Oerhört rått och välskrivet!
Han skriver om våra värsta mardrömmar och får oss att älska dem.
Helt förförande och oemotståndligt.

Hans Persson sa...

Det här tror jag är tredje gången du spammar för din blogg på orelaterade inlägg hos mig. Jag kanske borde göra detsamma hos dig?

neofob sa...

Jag föredrar att radera spam okommenterat.