onsdag, februari 25, 2009

Ny bokcirkel!

I går hade vi den första träffen i en nyskapad bokcirkel hemma hos oss. Vi var fem personer som hade läst Min far hade en dröm av Barack Obama som vi generellt tyckte bra om, även om den nog hade kunnat vara lite kortare. Annars var nog den största invändningen att fotnoterna visserligen var intressanta, men markeringarna av dem så små att man ofta hittade fotnoten när man läst klart sidan och då fick leta efter markeringen. Vi tyckte också att vi hade ett större förtroende för Obama som politiker efter att ha läst den här boken; han har en stor och blandad erfarenhet.


Bilden specialdesignad av Anton Ymer.


Med anledning av dagen åt vi naturligtvis semlor.

Jag hade en mycket trevlig kväll! Nästa gång ska vi läsa Innan jag dör av Jenny Downham.

Andra bloggar om: , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , ,
intressant.se

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Åh, bokcirkel som är så roligt! Jag ser alltid fram emot träffarna med min cirkel jättemycket.

Paperback Lover sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ska bli intressant att se vad ni tycker om er nästa bok. Jag har lite blandade känslor om den:
http://bookwitch.wordpress.com/2007/07/08/before-i-die/

Skulle hemskt gärna vilja ha en semla, men det blir det nog ingen i år.