måndag, juni 30, 2008

Kvartalsrapport 2, 2008

Ett nytt kvartal har gått och det är dags att titta lite på vad jag läst. 32 böcker har passerat, (varav 5 ljudböcker).

Här är några av de böcker jag tyckt bäst om:
Stephen King: Duma Key
Åsne Seierstad: Ängeln i Groznyj
John Ajvide Lindqvist: Människohamn
Christine Falkenland: Min skugga
Cory Doctorow: Someone Comes to Town, Someone Leaves Town
Andreas Roman: Mörkrädd

Hela listan:

38: Maj Sjöwall & Per Wahlöö: Mannen som gick upp i rök
39: Arundhati Roy: De små tingens gud
40: Gary Gygax: Role-Playing Mastery
41: Adam Roberts: Salt
42: George Monbiot: Samtyckets tidsålder
43: Erik Löfvendahl: Min skuld är min
44: Arto Paasilinna: Snablar!
45: Jerry Scott & Jim Borgman: Rude, Crude and Tattooed (Zits 12)
46: Stephen King: Blaze
47: Karin Fossum: Den som älskar något annat
48: Åsne Seierstad: Ängeln i Groznyj
49: Nick Hornby: Slam
50: Anna Jansson: Stum sitter guden
51: Dénis Lindbohm: Edens nyckel
52: John Ajvide Lindqvist: Människohamn
53: Leo van der Heijdt: Face to Face with Dice
54: Christine Falkenland: Min skugga
55: Cory Doctorow: Someone Comes to Town, Someone Leaves Town
56: Mons Kallentoft: Sommardöden
57: Thomas Bodström: Rymmaren
58: Ola Skogäng: Mumiens blod
59: Maj Sjöwall & Per Wahlöö: Mannen på balkongen
60: Stephen King: Duma Key
61: Andreas Roman: Mörkrädd
62: Camilla Läckberg: Sjöjungfrun
63: Cory Doctorow: Little Brother
64: Anna Jansson: Inte ens det förflutna
65: Marjane Satrapi: Kyckling med plommon
66: Anders Paulrud: Fjärilen i min hjärna
67: Christer Hermansson: Varför har inte fler bibliotekarier läderbyxor?
68: Cory Doctorow: A Place so Foreign
69: Karin Fossum: Jonas Eckel

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att Christine Falkenland hamnade på din bästalista! One down, 8 998 000 to go... :)