lördag, april 28, 2007

Lincon 2007

Den här helgen tillbringar jag, Henrik och Cecilia till stora delen på spelkonventet Lincon. Jag har inga siffror, men jag gissar på att här finns ett tusental personer som spelar spel under hela helgen. Man kan spela i princip vad som helst, och det finns både arrangerade turneringar och möjlighet att prova på spel man inte spelat förut.

Henrik och jag har provat några brädspel vi inte spelat förut (både lånade och nyköpt), spelat lite dator- och TV-spel, provspelat ett hembyggt kortspel, spelat livetetris och provat ett kort improviserat rollspel i rollspelsbaren.


Tetrisspel med människor som tetrisbitar



Den stora genomgångshallen full med spelare (Colosseum, för dem som känner till LiTH)



Ett brädspel som jag inte vet vad det heter



Några Magicspelare konstruerar lekar att spela med innan själva spelandet börjar



Ett av alla de fantastiskt detaljerade figurspelsscenariona


Andra bloggar om: , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig ens sett den där lajvtetrisplanen upprullad i verkligheten, men den har lärt mig att man skall vara väldigt försiktig med vilka dåliga skämt man drar på IRC. De kan bli verklighet.

//JJ

Unknown sa...

Spelet som dom spelar, som du inte visste vad det hette heter Brittania, så nu vet du :)