lördag, november 18, 2006

Örebrobesök

Idag har familjen varit i Gustavsviksbadet i Örebro och badat. Själv passade jag på att besöka bokmässan i Örebro.

Jag lyssnade på föredrag av Herman Lindqvist och Anna Jansson samt ytterligare ett om skrivande av ett par som jag inte vet vad de hette. Dessutom köpte jag naturligtvis ett par böcker. De ovanliga 2 av Åke Mokvist (signerad), En soffliggares dagbok 1-15 september 1968 av Tage Danielsson och Kvinna i grönt av Arnaldur Indriðason som Bokbussen på TV talade väldigt varmt om häromdagen.

Dessutom plockade jag på mig tre av alla de BookCrossing-böcker som låg spridda över lokalen samt pratade med fyra personer som hade placerat ut dem och stod påpassligt placerade intill dem, iklädda BookCrossing-tshirtar. Det visade sig att två av dem dessutom höll på med NaNoWriMo.

Jag hade tänkt att hinna passera 40000 ord idag, men midnatt ser otäckt nära ut...

Andra bloggar om: , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , ,

Inga kommentarer: