lördag, november 11, 2006

Det börjar hända saker

Nu har jag precis passerat 25000 ord i min NaNoWriMo-roman eller, om man så vill, 67 sidor. Det innebär att jag har passerat mittenstrecket, och det med flera dagar till godo till mitten av november.

Jag är inte längre allt för orolig för att jag ska klara av att faktiskt få ihop 50000 ord på utsatt tid. Det verkar klart inom det möjligas gräns.

Det som blir svårt blir att få dessa 50000 ord att hänga ihop på ett vettigt sätt och faktiskt leda fram till något. Framför allt det senare. Det är inte allt för svårt att leda sina personer från en händelse till en annan, men att få dessa händelser att leda till en dramatisk eskalation och sedermera upplösning är något som jag långt ifrån känner mig säker på än så länge.

Huvudpersonerna har i alla fall till slut trampat tillräckligt långt in i den otrevliga smet jag har brett ut omkring dem för att de själva nu ska inse att de faktiskt har en del problem. Hur de ska lösa detta har de ännu inte kommit på. Det är OK, för det vet inte jag heller.

Andra bloggar om: ,
Technorati Technorati tags: ,

1 kommentar:

Sean and Paige Whiting sa...

Hej Hans, My technical abilities leave this blog as the only way to say hello and thank you for your comments and reading of Linköpinglivin. I'm slowly working my way through your most recent post, all på svenksa! Tack! Perhaps one day I will effortlessly read your blog and comment in whatever language I feel like or a literary combination...Trevlig Helg, Sean