lördag, november 04, 2006

NaNoWriMo-fika

Idag träffade som annonserat jag och sex andra NaNoWriMo-deltagare på Linds konditori och pratade om skrivande och annat i ett par timmar. Det är alltid skönt att se att andra har samma problem som man själv kämpar med. ;-)

Efter att jag kom hem från det har jag klarat av att skriva dagens beting. Jag har visserligen inte hållit mig till de 2000 ord jag tänkt sikta på per dag vare sig idag eller igår, men jag har i alla fall hållit mig över de 1667 ord som behövs för att nå 50000. Nästan allt jag skrivit idag introducerar en ny person som jag inte visste ett smack om när jag började skriva, men nu känns det som om jag har ett rätt bra grepp om honom. Ytterligare tre-fyra personer måste fixas fram inom en snar framtid, sedan kan det börja hända saker på allvar.

Andra bloggar om: ,
Technorati Technorati tags: ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tävlingssugen, minsann. Jag ligger allt en smula före nu också. :)

För mig är det ingen idé att tävla mot kompislistan, men tävla mot dig kanske kan funka. :)

Din roman låter förresten intressant. Finns det någon möjlighet att få läsa ett utdrag?

Anonym sa...

Nu är du allt nöjd va, när du slagit mig! :) Glad att kunna sporra!

Hans Persson sa...

Hehe. Jag ska villigt medge att jag hade slutat några hundra ord tidigare om jag inte haft ditt dagsresultat lagom inom räckhåll på kompislistan.

Dessutom var det väldigt skönt att se när det blev grönt i statusrapporten även för idag redan igår.