söndag, september 03, 2006

Teceremoni och origami

Idag avslutas mangautställningen på länsmuseet, och idag var också sista chansen att prova på en japansk teceremoni. Jag började med att dricka te enligt alla konstens regler. Man får naturligtvis inte ha bråttom, men det är å andra sidan vackert. Nu förtogs stämningen lite av att vi befann oss i en korridor på museet som inte var inredd i japansk stil, men det var trevligt i alla fall. Jag skulle vilja veta var man får tag i det finmalda teet man använder till sådant här te.



Efter teet provade jag att vika origami. Det har jag gjort förut, fast inte just de modeller jag gjorde idag.



Jag fick ihop de modeller jag provade (en fågel som jag kan utantill, en groda som kan hoppa och en liten ask). Det dröjer dock ett tag innan jag får ihop saker som den här draken av ett enda papper.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: