onsdag, mars 01, 2006

Läst under februari

Här är en lista på böcker jag läst ut under februari.

Vanliga böcker

  • Hubert Venables, red: Frankensteins dagbok
  • James Herriot: I vår herres hage
  • Knut Hamsun: Sult
  • Maria Gripe: Tordyveln flyger i skymningen
  • Cecilia Wennerström: Sagan om Rand
  • Cello: Med pegasen i botten
  • Bengt Liljegren: Regenter i Sverige
  • T. S. Eliot: De knepiga katternas bok
  • Mark Levengood Unni Lindell, red: Gud som haver barnen kär har du någon ull

Serier

  • Judal: Vampire Game 1
  • Gosho Aoyama: Mästerdetektiven Conan 15
  • CLAMP: Chobits 2
  • CLAMP: Chobits 3
  • Rumiko Takahashi: Ranma 1/2 17
  • Rumiko Takahashi: Ranma 1/2 18

Femton titlar på en månad är faktiskt nästan lika mycket som i januari (sexton; fast då är ju februari också tre dagar kortare). Detta ger 186 titlar som årstotal om jag läser lika mycket året ut. Det betvivlar jag, iofs.

Värt att notera är att jag läst böcker på två olika språk, men inget av dem är engelska (Hamsun-boken är däremot på norska). Dessutom har jag avverkat ytterligare två nya nobelpristagare (plus att jag håller på med ytterligare två just nu).

technorati tags: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Imponerande!