söndag, mars 12, 2006

Olästa böcker

Jag har några stycken olästa böcker. Rätt många, faktiskt. Sedan ungefär tjugo år så har jag alltid gjort så att jag ställer in nyinköpta böcker som jag inte läser direkt i hyllan med olästa böcker längst till höger, och allt eftersom jag plockar ut olästa böcker (som alltså står separat från de lästa böckerna) så knuffar jag de övriga olästa till vänster. Det innebär att man kan se vilka böcker jag har låtit bli att läsa längst.

Just nu så upptar mina olästa böcker ungefär tre kompletta Billy-bokhyllor (inte hyllplan, alltså, utan hela hyllor). Nu har jag gått igenom de här hyllorna och gallrat bort lite böcker som har stått där i åratal och som jag inte har någon anledning att tro att jag någonsin kommer att läsa. Totalt rensade jag bort ungefär en hyllmeter böcker, så nu står det ett par kassar fulla med böcker i källaren. De kommer istället att spridas till andra läsare på någon kommande sf-kongress.

Andra bloggar om:

1 kommentar:

Linnéa sa...

Mötet kallar. Mötet vill ha dig åter.