lördag, maj 17, 2008

Utflykt med geocachear, ladugård och rally

Vi började dagen med att ta några geocachear medan vi åkte mot Vadstenatrakten. Medan vi höll på med det upptäckte vi ett flertal hyrda minibussar som åkte väldigt långsamt åt samma håll och insåg att vi hamnat mitt i Rebusrallyt som vi tyvärr inte deltog i den här gången (i en av rallybilarna observerades en annan geocachare, för övrigt).

Nästa punkt på schemat var att äta födelsedagsmiddag med svärfar på Ladugård 206 strax utanför Vadstena. Vi åt en god buffé, men det fanns mycket annat på menyn som jag gärna provar vid ett annat tillfälle. I trädgården utanför fanns ett dumleklubbsträd, vilket jag aldrig hade sett något förut.

Vi åkte vidare mot Vadstena där vi hamnade mitt i en bilkortege med diverse veteranbilar och andra exotiska bilar som vi efter ett tag insåg var fordon för att transportera gymnasister till en bal. Vi följde efter en T-Ford in i Vadstena och tog en cache innan vi styrde mot Motala. Nu hade vi slut på planerade cachear, men vi hade sett att det fanns en mystery strax innan Motala som vi inte alls begrep oss på. Vi stannade till för att reka lite och se om några föremål på platsen gav några ledtrådar till lösningen. Det fanns ett par udda saker där. Även om jag inte omedelbart inser hur det hela hänger ihop så har jag i alla fall mer att fundera på nu än innan.

Efter mer mat i Motalatrakten åkte vi hemåt och avslutade med ett besök på dagens sista cache, en som vi tittat på många gånger och funderat på hur vi skulle kunna få tag i. Vi har varit där och försökt en gång förut och konstaterat att verktyget vi hade med oss då inte var långt nog. Nu hade vi tagit till lite mer och lyckades logga den, och antagligen lyckades vi även förbrylla några förbipasserande bilister som nog undrade vad sjutton vi sysslade med.



Andra bloggar om: , ,
Technorati Technorati tags: , ,

Inga kommentarer: