måndag, maj 26, 2008

Fikaraströra: Mill's Mess

På fikarasten i dag fick jag för mig att prova ett nytt jongleringstrick, och det blev Mill's Mess. Jag har inte ens försökt mig på hela än, men jag har fått någorlunda kläm på det första två bollarna, med hjälp av ett par instruktionsfilmer. Jag behöver nog träna lite mer på det här med två bollar innan jag ger mig på att prova att lägga till den tredje också, däremot. Det är, som namnet antyder, lite rörigt...

Jag kan för övrigt passa på att notera att den här bloggen just har passerat 1000 inlägg.

Andra bloggar om: ,
Technorati Technorati tags: ,
intressant.se

2 kommentarer:

Åka sa...

Ja! Det där har jag faktiskt kunnat göra en gång i tiden, jag kanske borde prova igen.

Hans Persson sa...

Du borde absolut prova igen; det är kul att jonglera!

Mill's Mess kanske inte är riktigt så svår som jag trodde. Jag tränade lite till i går kväll och fick till alla tre kasten i följd. Inte riktigt så bra att det blir rätt alla försök, men i alla fall oftare än inte. Däremot har jag inte gett mig på att försöka mer än ett kast med varje boll än...